ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΓΙΩΡΓΟΥ ΔΗΜΑΡΑ Περιφερειακού Συμβούλου Αττικής ΓΙΑ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΜΕΤΡΟ

5,5 MB   πρόταση   για περιμετρική γραμμήΓιώργου Δημαρά (ενδεικτική χάραξη)Στο κατατεθέν νομοσχέδιο για το  ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΤΤΙΚΗΣ  προβλέπονται νέες μελλοντικές επεκτάσεις του ΜΕΤΡΟ. Οι προβλεπόμενες επεκτάσεις είναι νέες γραμμές ακτινωτά διατεταγμένες από το κέντρο προς την περιφέρεια ή είναι  επεκτάσεις των υφιστάμενων γραμμών.

Αυτό που λείπει στην Αττική είναι μια περιμετρική γραμμή που θα περνάει από τα κεντρικά σημεία – πλατείες  των   προαστίων-  πόλεων.

Οι υφιστάμενες γραμμές ακολουθούν κυρίως οδικούς άξονες και δεν περνούν  από τα κέντρα των περιφερειακών Δήμων, έτσι οι κάτοικοι πρέπει να χρησιμοποιήσουν άλλο μέσο μετακίνησης προς τους  σταθμούς του ΜΕΤΡΟ και συνήθως χρησιμοποιούν το Ι.Χ  αυτοκίνητο, επιβαρύνοντας τον  κυκλοφοριακό φόρτο και προσθέτοντας  ρύπους στην πόλη.

Η μεγαλύτερη σε μήκος από τις νέες προβλεπόμενες γραμμές ΜΕΤΡΟ ακολουθεί τη Λεωφόρο Κηφισίας και οι νέοι σταθμοί θα είναι πάλι  έξω από τα κέντρα των πόλεων.

Μια σειρά περιφερειακών  Δήμων όπως η Καλλιθέα , η Νέα Σμύρνη, η Καισαριανή, ο Χολαργός, η Αγία Παρασκευή, το Χαλάνδρι, η Ν. Φιλαδέλφεια , οι Άγιοι Ανάργυροι κ.λ.π. θα στερούνται σταθμών ΜΕΤΡΟ στα πιο κεντρικά σημεία τους.

Η έλλειψη περιμετρικής γραμμής ΜΕΤΡΟ κάνει πιο χρονοβόρες και ενεργοβόρες τις μετακινήσεις. Για παράδειγμα για να μετακινηθεί κάποιος με ΜΕΤΡΟ από τη πλατεία Χαλανδρίου στη γειτονική Καλογρέζα ή την Φιλαδέλφεια θα χρειάζεται να πάει με Ι.Χ. ή άλλο μέσο σ΄ ένα σταθμό ΜΕΤΡΟ  και στη συνέχεια να ταξιδεύσει στο κέντρο της Αθήνας για να γυρίσει στη Ν. Ιωνία και από εκεί πάλι να χρησιμοποιήσει άλλο μέσο μεταφοράς για το σπίτι του.

Εάν δεν γίνει η πρόβλεψη για περιμετρική γραμμή ΜΕΤΡΟ στο ΝΕΟ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟ  ΣΧΕΔΙΟ ΑΤΤΙΚΗΣ  η Αθήνα  και οι περιμετρικοί Δήμοι θα συνεχίσουν να δέχονται τις περιβαλλοντικές επιβαρύνσεις από τα ρυπαίνοντα οχήματα. και οι μετακινήσεις θα κοστίζουν  ακριβά στον πολίτη και στο περιβάλλον.  Όσα  λέγονται για βιώσιμη κινητικότητα θα μένουν λόγια κενά περιεχομένου.

Η περιμετρική γραμμή πρέπει να σχεδιαστεί τώρα και να περιλαμβάνεται στο ρυθμιστικό σχέδιο, έστω και εάν καθυστερήσει η κατασκευή της.

Η  χάραξη της νέας γραμμής πρέπει να ληφθεί υπ΄ όψιν στη μελέτη και των άλλων προβλεπόμενων επεκτάσεων του ΜΕΤΡΟ γιατί θα συνδέεται με αυτές.

 Επειδή η επόμενη  τροποποίηση του ρυθμιστικού σχεδίου  δεν γνωρίζουμε πότε θα  γίνει ,  είναι απόλυτη ανάγκη να  περιληφθεί ΤΩΡΑ   η περιμετρική γραμμή ΜΕΤΡΟ στο ΝΕΟ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΤΤΙΚΗΣ .

Εάν δεν υπάρχουν όλα τα απαιτούμενα χρήματα η προτεινόμενη γραμμή ΜΕΤΡΟ μπορεί να γίνει τμηματικά με την  πρώτη φάση  σε μορφή  ενός μεγάλου  πετάλου.

***Για να δοθεί μια εικόνα  και να κατανοηθεί καλύτερα η αναγκαιότητα και οι εξυπηρετήσεις των πολιτών   σχεδιάστηκε  μια ενδεικτική χάραξη  της προτεινόμενης γραμμής ΜΕΤΡΟ πάνω στο χάρτη. .

ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΗΜΑΡΑΣ

Περιφερειακός Σύμβουλος Αττικής

ΑΤΤΙΚΗ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ